Polestar, Çin gümrük vergilerini atlayarak ABD üretimine geçiyor
Çinli Geely’nin çoğunluk hissesine sahip olduğu İsveçli elektrikli araç (EV) üreticisi Polestar (NASDAQ:PSNY), Çin yapımı otomobillere uygulanan önemli gümrük vergilerinden kaçınmak için stratejik bir hamle yaparak Polestar 3 SUV’un üretimine Amerika Birleşik Devletleri’nde başladı.
Şirket Çarşamba günü yaptığı açıklamada, araçların hem ABD hem de Avrupa pazarlarına hizmet etmek amacıyla Volvo’nun Güney Carolina’daki fabrikasında monte edildiğini duyurdu.
ABD ve Avrupa’nın yakın zamanda Çin’de üretilen araçlara yüksek gümrük vergileri uygulaması, birçok otomobil üreticisinin üretimlerini başka ülkelere taşımayı hızlandırmasına neden oldu. Polestar’ın ABD’de üretime başlama kararı bu yönde atılan önemli bir adımı temsil ediyor ve şirketin üretim ayak izini çeşitlendirmeye yönelik daha geniş stratejisinin bir parçası.
Polestar CEO’su Thomas Ingenlath, Salı günü yaptığı bir konuşmada, Polestar 3’ün üretiminde Güney Carolina tesisinin önemini vurguladı. SUV’un hacminin büyük kısmının bu tesisten kaynaklanacağını belirtti.
Ingenlath ayrıca, şirketin tesisteki belirli kapasite rakamları açıklanmamasına rağmen, tam üretim kapasitesine iki ay içinde ulaşılmasının beklendiğini belirtti. Güney Carolina’daki tesisten ABD’deki müşterilere teslimatların önümüzdeki ay başlaması ve Avrupa’daki teslimatların da bunu takip etmesi planlanıyor.
Yılın ilk yarısında Polestar, ilk akülü aracı olan Polestar 2 sedanın ABD’de Kelley Blue Book’un tahminlerine göre 3.555 adet satıldığını bildirdi.
İleriye dönük olarak şirket, Polestar 4 SUV coupe’lerini 2025 yılının ortalarından itibaren Güney Kore’de Geely’nin sahip olduğu Renault Kore fabrikasında üretmeyi planlıyor. Bu araçlar Avrupa ve ABD pazarlarına yönelik olacak. Güney Kore’de üretim başlayana kadar, Polestar 4’ün ABD’de bu yılın sonlarına doğru başlaması beklenen teslimatları gümrük vergisine tabi olacak.
Polestar’ın ABD ve Güney Kore’de üretime başlaması, otomobillerini monte ettiği yerleri çeşitlendirmeye yönelik uzun vadeli stratejisini yansıtıyor. Ingenlath, şirketin Volvo ve Renault ile mevcut ortaklıklarını taklit ederek, önümüzdeki üç ila beş yıl içinde bu bölgede araç üretmek için Avrupalı bir otomobil üreticisi ile ortaklık kurmayı umduğunu ifade etti.
ABD’de üretime geçiş, tüketici talebini azaltan yüksek faiz oranlarının damgasını vurduğu EV endüstrisi için zorlu bir ekonomik ortam bağlamında gerçekleşiyor. Bu durum, Tesla tarafından alınan önlemler de dahil olmak üzere sektör genelinde fiyat indirimlerine, işten çıkarmalara ve üretim planlarının ertelenmesine yol açtı.
Ingenlath’a göre Polestar da bu yılın başlarında işten çıkarmalar gerçekleştirdi ve şimdi 2025 yılına kadar başa baş nakit akışına ulaşma hedefiyle malzeme ve lojistik maliyetlerini azaltmanın yanı sıra verimliliği artırmaya odaklanıyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.